druki do pobrania
Poniżej znajdują się informacje o najczęściej załatwianych sprawach w Urzędzie Gminy Rzezawa. Staramy się, aby umieszczane tu informacje były wyczerpujące, prosimy jednak o wcześniejszy kontakt telefoniczny, gdyby Państwo mieli wątpliwości.
Urząd Stanu Cywilnego, ewidencja ludności i dowody osobiste
Wydanie/zmiana dowodu osobistego
Miejsce załatwienia: pokój nr 10 na I piętrze budynku Urzędu Gminy w godzinach pracy Urzędu
Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się osobiście w dowolnym urzędzie gminy.
Potrzebne dokumenty:
- wypełniony wniosek o wydanie dowodu osobistego (wniosek można pobrać w pok. nr 10 lub pobrać z załączników zamieszczonych na końcu strony, ściągnięty wniosek należy wydrukować dwustronnie),
- aktualną fotografię osoby, odpowiadającej wymogom zdjęcia jak do dokumentów paszportowych, tj. o wymiarach 35x45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, mającą dobrą ostrość i odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70 – 80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów. Fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.
Dowód osobisty wydawany jest bezpłatnie.
Dowód osobisty odbiera się osobiście w organie gminy, do której został złożony wniosek o jego wydanie.
Termin załatwienia: czas oczekiwania na dowód - ok. 30 dni
Odpis skróconego/zupełnego aktu urodzenia/małżeństwa/zgonu
Miejsce załatwienia: pokój nr 10 na I piętrze budynku Urzędu Gminy
Potrzebne dokumenty: wypełniony wniosek o wydanie odpisu aktu (wniosek można pobrać w pok. nr 5 lub z załączników zamieszczonych na końcu strony)
Opłata: opłata skarbowa: odpis skrócony - 22 zł, odpis zupełny - 33 zł
Termin załatwienia: na bieżąco
Zameldowanie na pobyt stały i pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące.
Miejsce załatwienia: pokój nr 10 na I piętrze budynku Urzędu Gminy
Potrzebne dokumenty:
- wypełniony i podpisany formularz meldunkowy (dostępne do pobrania na końcu strony w załącznikach), zawierający określone ustawą dane dotyczące osoby, nowego miejsca pobytu stałego oraz wskazanie adresu dotychczasowego miejsca pobytu a także potwierdzenie faktu pobytu osoby dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu w formie własnoręcznego, czytelnego podpisu, nazwisko i imię pełnomocnika, jeśli był ustanowiony
- do wglądu - dowód osobisty lub paszport osoby dokonującej zameldowania
- do wglądu - dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: np. umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu. Jeżeli osoba, która dokonuje zameldowania dysponuje tytułem prawnym do lokalu – sama dokonuje potwierdzenia faktu pobytu osoby w danym lokalu.
Termin załatwienia: na bieżąco
Podatki i opłaty lokalne
Miejsce załatwienia: pokój nr 06 na parterze budynku Urzędu Gminy.
Zaświadczenie o stanie posiadania
Miejsce załatwienia: pokój nr 6 na I piętrze budynku Urzędu Gminy
Potrzebne dokumenty: wypełniony wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie posiadania (wniosek można pobrać w pok. nr 6 lub z załączników zamieszczonych na końcu strony)
Opłata: Na podstawie Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej Dz. U. Nr 225 poz. 1635 z późn. zm. opłacie skarbowej podlega zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości-od każdego egzemplarza - 21,00 zł; pozostałe zaświadczenia o stanie posiadania – 17,00 zł.
Nie podlegają opłacie skarbowej zaświadczenia o stanie posiadania w sprawach:
Termin załatwienia: na bieżąco
Zarachowanie wpłaty
Miejsce załatwienia: pokój nr 6 na parterze budynku Urzędu Gminy
Potrzebne dokumenty: wypełniony wniosek o zarachowanie wpłaty (wniosek można pobrać w pok. nr 6 lub z załączników zamieszczonych na końcu strony)
Wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach
Miejsce załatwienia: pokój nr 6 na parterze budynku Urzędu Gminy
Potrzebne dokumenty: wypełniony wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach (wniosek można pobrać w pok. nr 6 lub z załączników zamieszczonych na końcu strony)
Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy
Właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć do Wójta Gminy Rzezawa deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca. W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (np. zmiany ilości osób zamieszkałych w nieruchomości, zbycia, nabycia nieruchomości, zmiany danych) właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację do Wójta Gminy Rzezawa w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana.
Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana, z zastrzeżeniem, że w przypadku gdy w danym miesiącu na danej nieruchomości mieszkaniec zamieszkuje przez część miesiąca, opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w miesiącu, w którym nastąpiła zmiana, uiszcza się w gminie, w której dotychczas zamieszkiwał, a w nowym miejscu zamieszkania -począwszy od miesiąca następnego, po którym nastąpiła zmiana.
Miejsce załatwienia: pokój nr 7 na I piętrze budynku Urzędu Gminy
Potrzebne dokumenty: wypełniona deklaracja (druk można pobrać w pok. nr 7 lub z załączników zamieszczonych na końcu strony)
UWAGA (!) Od dnia 01.01.2020 r. zmiana numeru konta bankowego do dokonywania wpłat z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Opłat należy dokonywać na nowy numer rachunku bankowego: 92 85910007 3080 0200 0042 0123
- Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów z nieruchomości.
- Wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
- Wydanie wypisu i wyrysu z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego gminy Rzezawa.
- Zmiana przeznaczenia działki w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego gminy Rzezawa.
- Wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działki w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego gminy Rzezawa.
- Wydanie postanowienia opiniującego wstępny projekt podziału działki.
- Nadanie numeru porządkowego nieruchomości.
- Oświadczenie dotyczące prowadzenia gospodarstwa.
- Ankieta dla posiadacza azbestu.
Miejsce załatwienia- na II piętrze budynku Urzędu Gminy:
- pokój nr 21 (dla pkt. 7, 8 powyżej)
- pokój nr 22 (dla pkt. 3, 4, 5, 6 powyżej)
- pokój nr 27 (dla pkt. 1, 2, 9 powyżej)
Potrzebne dokumenty: Wypełniamy wniosek (wnioski można pobrać w pokojach 21, 22, 27 lub ze strony internetowej – pliki zamieszczone na końcu strony) wraz z załącznikami graficznymi.
Poniżej druki do pobrania: